Tuesday 23 September 2008

Soton

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah sudah 4 hari aku berada di bumi United Kingdom ni. Walaupun penerbangan aku ke sini terlalu awal bagi bakal student soton, hikmahnya terpancar dengan peluang aku untuk lebih awal membiasakan diri di sini dan kesempatan mendapatkan overview kawasan Southampton sebelum mendaftar masuk Hall pada 28 September nanti. Kepada saudara Aslam, Rodhi, 4 saudara YTN iaitu Zulfahmi, Nazri, Muzzein dan Helmi, semoga selamat sampai ke Soton. :)

Berlaku satu insiden semalam semasa aku dan Idris ke Student service di Uni of Southampton. Alangkah terkejutnya aku apabila mendapati financial affidavit aku ade kesilapan. Aku sepatutnya ditaja ke Uni of Southampton tetapi financial affidavit aku tu menunjukkan uni of Birmingham. Apekah! Aku gelabah seketika. Sebenarnya financial affidavit tu baru sahaja diberikan oleh pihak Felda di KLIA tempoh hari. Pada masa tu aku hanya sempat memastikan namaku sahaja yang betul. Tak terdetik pula nak check kat address Universiti masa tu. Memang nasib aku. Tapi aku sudah menghantar emel kepada Felda memohon financial affidavit baru dihantar ke sini secepat mungkin. Terasa macam orang besar pulak. :) Harapnya dokumen tu sampai sebelum school aku bermula.

Buat beberapa waktu ni, aku tidak dapat menyelitkan gambar2 kehidupan di sini atas sebab-sebab tertentu. Sebenarnya banyak gambar menarik yang boleh aku kongsi bersama tapi ketiadaan kamera membataskan kemahuan aku. Mungkin Aslam akan membawa kameranya nanti.hehe..

Hari ni kami(aku, Idris, Shauqi dan Lan) bercadang untuk shopping di ASDA. ASDA ni lebih kurang macam TESCO dan GIANT di Malaysia. Memang besar sangat ASDA ni. Harga yang ditawarkan agak murah bagi mentaliti orang di sini. Aku belum dapat membiasakan diri dengan perbandingan harga sebenarnya. Bila tengok harga barang 1 pound, rasa murah sebab ingat macam 1 ringgit. Sedangkan bila convert, harganya lebih 6 ringgit. Senior kat sini selalu pesan supaya jangan terlalu sibuk nak convert nilai sebab nanti akan rasa mahal sangat. Kat Malaysia nanti baru boleh buat macam tu. Baru senang hati. Banyak juga barang yang nak dibeli. Kebanyakannya makanan, perkakas memasak(walaupun x terer masak) dan duvet. Rasanya banyak benda lain yang akan aku cekut masa shopping nanti. Tak tahan tengok banyak sangat barang dalam ASDA tu.:)

No comments:

Post a Comment