Thursday 13 November 2008

Salad pagi

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam



Do you still remember "good morning" in Malay?

Is it "salad pagi"?


Aslam dan aku terus tergelak mendengar reaksi spontan Nathan menjawab soalan Aslam.
Kami berhenti setelah seketika bagi mengelak Nathan terasa hati.

No. Its "Selamat pagi". Not "salad pagi"

Salad is the thing that we(aku,Idris dan Aslam) always eat everyday.


Okay then...


Perbualan ni berlaku semasa kami sama-sama menyiapkan dinner. Menu dinner tadi adalah Tomyam Ayam. =) Agak sedap rasanya..

Nathan adalah salah seorang flatmate kami di Blok 14D ni. Biliknya betul-betul di depan bilik Aslam. Berasal dari Vietnam tapi tinggal di London. Sangat fasih berbahasa Inggeris. Juga merupakan pelajar kejuruteraan seperti kami tetapi khusus dalam bidang Aerospce.

Berbual dengan Nathan sedikit sebanyak membantu aku memperbaiki penggunaan bahasa Inggeris aku. Semasa sesi pembelajaran, aku agak jarang berbual dengan rakan-rakan sekelas. Mungkin sebab tidak sekepala ataupun belum biasa. Setidak-tidaknya perbualan dengan Nathan walaupun sekejap, menampung "diam" aku di kelas.

Kata Aslam kepada Nathan semalam

"One day one word"

Pesan aku kepada aku
PAKSA diri berbahasa Inggeris, barulah nanti akan datang BIASA
One day one sentence(taknak kalah)
InsyaAllah...

Datang dengan HARAPAN
Ku ingin pulang bersama KEJAYAAN

Wassalam

1 comment:

  1. quotation baru...one day one sentence...haha..kiasu kiasu...

    salad malam...
    hahaha....

    ReplyDelete