Friday 21 November 2008

Usaha lagi

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam

Baru sahaja pulang dari majlis "Bahulu & Belacan" anjuran Malaysian Student Association(MSA) di bangunan universiti tadi. Majlis diadakan bagi menyambut kedatangan penuntut baru di Soton terutamanya pelajar 1st year seramai 18 orang.

Selepas ni, masing-masing ada perancangan sendiri. Ada yang akan ke Birmingham, ada yang memilih untuk menikmati hujung minggu dengan menonton movie. Aku memilih untuk hanya berada di hall kesayangan =) Ada banyak kerja yang perlu aku selesaikan terutamanya assignment subjek Professional Engineering yang memerlukan aku menyiapkan 2 esei panjang mencecah 2500 patah perkataan. Memang aku agak lemah jika diminta menulis esei tapi jika masa yang diberikan itu panjang InsyaAllah tiada masalah. =)

Pada siang tadi, aku telah berjaya menghabiskan test module terakhir bagi subjek Mathematics for Engineering Sciences. Maknanya lepas ni aku akan mempunyai free "block" pada setiap pagi Isnin dan Jumaat sehingga jam 12 tengahari.=) Bolehlah nak fokus kat subjek lain yang pada waktu ni aku merasakan agak "tunggang-langgang". Pernah ada sesorang berkata pada aku

"Lebih baik orang yang tahu dia ada masalah berbanding orang yang sebenarnya ada masalah tapi dia tak tahu" (lebih kurang la)

Masalah aku ni berpunca dari aku sendiri, bukan dari lecturer, bukan dari kawan-kawan dan bukan dari sesiapapun. Lagipun, apa guna nak menyalahkan orang lain jika diri sendiri tak ingin berubah. =)

Moga hujung minggu ni dapat aku gunakan dengan sebaiknya.

Harapnya kawan-kawan pun begitu. Kita minimakan tenaga dengkuran, dan maksimakan tenaga berfikir dan beramal. InsyaAllah.

Wassalam


No comments:

Post a Comment