Sunday 8 June 2008

last paper

بسم الله الرحمن الرحيم

A level untuk aku bakal berakhir esok hari. Jika dulu dimulakan dengan fizik paper 5, esok ia bakal diakhiri dengan fizik paper 4. Dipertengahan diserikan dengan dua paper further. Macam tak sabar nak menantikan hari esok, bukan kerana sudah terlalu yakin untuk paper 4, tapi cemburu dengan seorang rakanku sesponsor aku yang dahpun habis exam sejak Khamis yang lalu, saudara Syafiq Topaz.

Terfikir sejenak, apa yang aku nak buat bila dah habis exam? Sesungguhnya aku belum merancang apa-apa untuk aktiviti selepas exam. Ramai yang bercadang nak melantak tengok movie, nak joging setiap pagi dan petang, nak ganti tidur, nak buat blog etc.

if you fail to plan, you plan to fail

Nampaknya aku perlu merancang. Jika gagal merancang maknanya aku merancang untuk gagal. Yang pastinya, aku taknak masa selepas examku dihabiskan dengan menonton movie. Ko menjadi saksi wahai blog, sebagai rancangan pertama, aku ingin membaca habis at least satu buku english.hehe..


Terdengar juga ada beberapa orang yang nak terus balik rumah selepas habis exam. Mungkin sebab dah lama tak tengok rumah sendiri. Aku pun, sedar tak sedar, dah lebih dua bulan tak balik rumah. Tak hairanlah kenapa mak aku selalu bertanya bila aku akan balik. Kesian kat mak, mesti mak rindu sangat kat aku. InsyaAllah anak mak ni takkan habiskan masa menghiburkan diri secara berlebih-lebih semasa mak menunggu di rumah. Nantikan kepulangan anak mak ni. :)

Afiq ada berpesan, dalam masa seminggu lepas habis exam nilah, kita patut sangat menghargai masa bersama kawan. Nanti bila dah keluar, ada kemungkinan takkan bertemu lagi. Masing-masing akan bertemu kawan baru di tempat baru. Harapnya, ukhuwwah yang terbina disini bukanlah sebegitu. Walaupun mendapat kawan baru, kawan lama tetap dihati. :)

Jika kita ada matlamat yang sama, maka kita akan lalui jalan yang sama dan InsyaAllah kita pasti akan bertemu lagi nanti.

Fikirkanlah. Moga bermanfaat

Wassalam

No comments:

Post a Comment