Thursday 12 June 2008

X sure tajuk

بسم الله الرحمن الرحيم

Agaknya dah lama tak tulis post. maaflah wahai blogku andai aku kurang istiqamah. Jika dulu sibuk dengan exam, sekarang sibuk dengan benda lain.hehe..

Chaletmateku, saudara Muadz bercadang untuk pulang hari ni. Entah macammana suasana chalet aku nanti tanpa muadz. Maksud aku, siapa nak tolong kejut aku bangun subuh.Nampaknya dalam satu minggu yang mendatang ni, terpaksalah berdikari bangun subuh sendiri sebab selalunya Muadz yang mengejutkan aku. Apepun, kepada Muadz, semoga selamat sampai ke rumah. Jangan lupa datang 4 Awards Day pulak. :)

Pada mulanya aku juga bercadang untuk pulang, mengangkut barang-barang yang banyak ke rumah secara dua trip. tapi disebabkan harga minyak naik secara 'kejam' menyebabkan harga tambang bas naik melebihi 100 peratus membuatkan aku membatalkan hasrat pulang lebih awal. Nampaknya, begitu banyak barang yang perlu aku tinggalkan di kolej tercinta ni.:(

Parents aku tidak dapat hadir pada Awards Day yang akan datang atas masalah transport dan sebagainya. Adakah parents aku sahaja yang tak dapat hadir? Seronok rasanya jika parents ada disisi semasa menerima sijil berhenti kolej. Aku bukannya menyalahkan parents aku, cuma sedikit cemburu dengan orang lain yang tinggal dekat dengan Tanjung Malim membolehkan parents mereka dapat hadir tanpa banyak masalah.

Sekarang dah 3 hari aku free dari A level. Dan semakin banyak pula senior yang menyertai group 'bebas' ni. Hari ni saja, para pelajar aliran sains bakal menamatkan exam mereka dan bakal disertai oleh para pelajar arts pada esok hari. Yang pasti semua orang akan tamat exam A level pada esok hari, yang tinggal hanyalah beberapa pelajar further yang membuat keputusan berani mengambil kertas soalan STEP paper yang dijangka berlangsung pada 23Jun nanti(correct me if i'm wrong)

Bak kata Jimah pada sesi tazkirah Asar yang lalu, manfaatkan masa selepas exam dengan baik. Jangan melepaskan stress exam dengan menonton movie secara berlebih-lebihan sebaliknya lakukannya secara bersederhana. Jangan jadikan cinta kita kepada ibadah itu bermusim, hanya mekar ketika menghadapi exam namun layu bila tamatnya exam.

Sekian sahaja coretan di ruang membaca akhbar RC ni. Maaf la kerana tiada isi khusus dalam post kali ni. Hanya menulis apa yang terlintas di minda.


Wassalam

No comments:

Post a Comment