Monday 27 October 2008

Ada apa dengan UOS

بسم الله الرحمن الرحيم


Salam

UOS=University of Southampton


Atas permintaan 'adik2' beberapa hari yang lepas(dah lebih seminggu rsenya), post kali ni sedikit sebanyak menyelitkan panorama dan gambar-gambar 'indah' di soton. :) Aku minta maaf kepada 'adik2' atas kelambatan mengeluarkan post ini.



Intro to UOS

Ni main building aku, Idris dan Aslam

Entrance School of Engineering Science

Bangunan Ship Science(Aslam)~sorang2

Sport Centre(mcm MPH kt KYUEM)
dari luar nampak kecik tapi kat dalam besar sebab bangunan ni gne space bawah tanah

SUSU union shop(ala2 koperasi)
Kt depan ni slalu ade jualan berhadiah newspaper tempatan
murah + dapat free gift


binaan pelik yang sampai sekarang aku xtau tujuannya
4 tiang tinggi empat segi


kawasan rehat & lepak2

bas kebanggaan warga Soton
Free untuk sesiapa yg tinggal kat Hall


Laluan ke Muslim Prayer Room


biarlah gambar ni berbicara..

Surau Soton
Karpet agak 'kotor' sebab kena sabotaj masa bulan Ramadhan dulu


Panorama depan surau
cantik kan?

Hartley Library


....=)....

Setiap tempat ada keistimewaannya. Gambar2 di atas hanya sebahagian sahaja daripada apa yang ada di Soton. Kepada para Junior, tak rugi kalau anda ke Soton. Untuk semua, jika tidak ke sini untuk belajar, apa salahnya dengan sekadar datang melawat tempat ni. :)

Sebenarnya, aku pun x habis melawat tempat best kat soton ni. Tunggu masa yang sesuai(entah bila la).

Harapnya permintaan "adik2" dipenuhi dengan post ni.

Wassalam



11 comments:

  1. soton memang lawa...itulah kesimpulannya...hehehe...weh ble nk dtg bham...

    ReplyDelete
  2. oho..

    soton2!!lawa2..bile la nk smpai mainland ni..huhu~

    hebat ar ade muslim prayer room plak di sane...belfast xde pon..ade BIC jer..tapi bukan dalam kampus la..hehe~

    eh2,nape aku tgok 2 tiang je??ke aku rabun,ke ko salah kira berape tiang??emm~

    ReplyDelete
  3. to akma

    4 tiang la cik Akma.. aku dah sebulan kt sini.:) ko nmpak 2 sbb tu ilusi ko.haha..sudut gambar tu menjadikan tiang tu jd 2. konsep engineering ni..

    ReplyDelete
  4. itulah..teknik pengambilan gambar supaya ianya kelihatan 4 agak salah..hahha!!

    bukan depan surau tu ke tmpt korg amek2 pic yg raye tu??cam ade daun2 gugur gitu..hue3~

    ReplyDelete
  5. ooo..mse raya dulu smayang kt surau lain. bukan surau uni. tmpt tu besar cket..

    ReplyDelete
  6. daun keguguran

    umpama cintaku yang lama luruh

    musim bunga kan menjelang

    harap cinta lamaku mekar kembali
    hahahahahaa......
    sajak untuk ko la...

    ReplyDelete
  7. ape ni al-birminghami,
    x paham..
    sajak ni bukan untuk aku
    haha
    dari mana nak datang cinta jika tak dicari..kan2

    ReplyDelete
  8. sape sabotaj surau,?
    knpe?

    ReplyDelete
  9. of course la non muslim..
    sebab org tu wat aku xtau la
    mungkin x puas hati..wallahua'lam.
    tp senior aku ckp, mmg slalu la ade org try nk sabotaj..

    ReplyDelete
  10. Salam

    ALHAMDULILLAH!!!

    UniMelb dapat surau baru!!! Ye2! =)

    ReplyDelete
  11. pemandangan depan surau tu cantik=)

    ReplyDelete