Saturday 11 October 2008

London lagi

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam

Pada petang tadi, aku sempat meluangkan masa bermain bola bersama-sama orang melayu di sini. Tujuan aku antaranya untuk mengeluarkan peluh pertama sejak sampai ke southampton setengah bulan yang lalu. Aku, Muzzein, Aslam, Helmi, Zulfahmi dan Apeng(pelajar kmb) bermain dengan kasut yang kami baru beli semalam. Kebetulan ada jualan murah barangan sukan di kedai sukan SportsDirect yang terletak di bandar Southampton. Aku membeli kasut bola Rbk(reebok) dengan harga GBP 15. Terasa agak murah walaupun bila ditukar kepada ringgit nilainya melebihi RM 90. Aku masih tak terlepas daripada menukarkan nilai matawang sini dengan nilai matawang Malaysia.

Esok(Ahad), aku akan sekali lagi bertandang ke London bagi memenuhi jemputan pihak Felda di London. Mengikut perancangan, semua pelajar tajaan FeldA di United Kingdom diwajibkan hadir bagi meraikan sambutan hari raya khas untuk meraikan pelajar tajaan mereka(btul ke ni)..

Kali ni, aku dan Idris akan cuba mengaplikasikan ilmu daripada pelajar London tempoh hari berkenaan teknik menggunakan laluan bawah tanah, tube. Pada awalnya nampak sangat kompleks dengan peta laluannya yang banyak warna dan 'simpang'. Setelah beberapa kali menaikinya, rupa-rupanya konsepnya lebih kurang sama dengan LRT di Malaysia. :) Terima kasih kepada Iqtidar, Fitri, Famy, Adam dan Apen.

Adam akan menunggu kami di stesen Kilburn. Kami akan bergerak bersama-sama ke PRINCE OF WALES - RESTORAN MELAYU MALAYSIA BOLEH. Tak sangka juga ada restoran bernama MALAYSIA BOLEH kat sini. Harapnya perjalanan kami lancar pada esok hari. Melihat kepada ramalan cuaca, dijangkakan cuaca di London pada esok hari tiada hujan. Senanglah kalau ramalan ini tepat. Namun semua itu dalam tangan Allah. Dia berkuasa melakukan apa sahaja.

Kami akan pulang semula ke Southampton pada jam 7 malam esok dan akan menduduki ujian pertama subjek mathematics in Engineering Science pada keesokan paginya. Semoga dipermudahkan Allah.

Wassalam


1 comment: