Tuesday 13 May 2008

Jom ke Soton

بسم الله الرحمن الرحيم

Segala puji hanya layak bagi Allah swt

Akhirnya keluar juga pengesahan daripada pihak pengurusan Felda berkaitan pemilihan universiti pemegang biasiswanya. Dengan gaya yang bergegas aku berlari untuk ke notice board untuk mengetahui keputusan Felda terhadap universiti pilihan aku. Syukur kepadaNya kerana pilihan aku diterima. Sekarang sudah sahlah bahawa aku akan meletakkan University of Southampton sebagai firm manakala University of Sheffield sebagai insurance.


http://www.eauc.org.uk/image_uploads/southampton_uni_logo_large.jpg


Sempat juga aku melihat firm university rakan seperjuanganku nanti sebagai mechanical engineer, Idris aka Kiddo. Tempat kami sama, seperti dalam perancangan. :) Sekarang cuma perlu fokus kepada pepriksaan A level bagi merealisasikan hajat kami ke sana. Tinggi juga permintaan University of Southampton iaitu AAB namun apa boleh buat, we need to get those grades though.

Walaupun aku hanya perlu menduduki 4 paper sahaja lagi(2 fizik, 2 further), perasaan gelisah tetap ada. Mengambil keputusan untuk meneruskan further memang mencabar. Sekaranglah baru terasa tidak yakin untuk menduduki exam further. Bagi aku, soalan further ni sangat flexible. Pattern soalan begitu berbeza saban tahun. Kalau boleh jawab soalan 2006 tak bermakna boleh jawab soalan 2007. Tetapi aku tak berseorangan. Ramai lagi yang akan mengambil exam further dan peluang masih terbuka buat kami untuk terus memantapkan prestasi. Doakan..

Harapnya keputusan aku meletakkan soton sebagai firm terkandung hikmah disebaliknya. Semoga ianya yang terbaik buat aku. Allah merancang, aku juga merancang tetapi rancangan Allah itulah yang terbaik kerana dialah pencipta aku dan kita semua.

Wassalam

No comments:

Post a Comment